Milieuvriendelijk, ecologisch verantwoord, duurzaam.. Die begrippen zijn zó 2018. Of niet? Gaan we toch gewoon vrolijk verder met denken aan het milieu? Ja. Als persoon houden we graag een beetje rekening met het milieu en ook ondernemers vinden dat steeds belangrijker. Zo laten ze dat zien met duurzame relatiegeschenken of door bijvoorbeeld papieren tasjes in plaats van plastic zakjes mee te geven.Papieren tasjes bedrukken met je logo is overigens heel eenvoudig. Wie zijn er allemaal goed bezig voor het milieu? We hebben een paar voorbeelden voor je.

Papieren tasjes en de Green Bag

Vanaf 1 januari dit jaar is de Lidl afgestapt van de plastic tasjes. De supermarktketen biedt alleen nog maar papieren zakjes om je boodschappen in te vervoeren. Eigenlijk alleen maar leuk, want dat is ook de klassieke manier van boodschappen doen. Je weet wel, zoals je dat ook altijd in films ziet. Het initiatief van de papieren tasjes is nu alleen nog maar in de Spaanse Lidl, maar wie weet waait het nog over. Wat de keten al wel in Nederland heeft, is de Green Bag; een zakje van nylon om je groente en fruit in te doen. Het zakje is vaker opnieuw te gebruiken dan het plastic zakje en voorkomt zwerfafval.

Recycling it is!

Om in de supermarktbranche te blijven: ook de Plus heeft maatregelen om het milieu een handje te helpen. Verpakken moet zo minimaal mogelijk en bovendien zoveel mogelijk recyclebaar. Met ingang van het aanstaande barbecueseizoen wil de keten af zijn van de wegwerpproducten. Plus zou hierover in gesprek zijn met experts en vraagt van leveranciers om na te denken over goede alternatieven. Ook de sinaasappelsap gaat bij de Plus op de schop. De verpakking dan, niet het sap zelf. De plastic etiketjes zouden vervangen worden door papier. Bovendien verdwijnt de oranje dop, die nu voor 50% uit gerecycled PET zou moeten bestaan.